Nejsem programátor, a tak si často musím vystačit ve WordPressu s pluginy. Přednáším na WordPressových konferencíh a pohybuju se v marketingu, tak mě jasně zajímají ty, které mohou posloužit všem typům marketingové komunikace. Můj přehled mohou někteří vnímat jako marketingové pluginy pro začátečníky. Já to spíš vnímám jako základ, který by měly stránky mít.

1. Akismet

Tento jednoduchý plugin, který je s WordPresem předinstalován, vám alespoň v začátcích ušetří otravné spravovaní komentářového spamu. Ale můžete ho využít, i když se vám blogování rozjede. 

+ jednoduchý a stabilní plugin, který vás zbaví spamu
– občas vyhodnotí jako spam i legitmní příspěvek

2. Yoast SEO

Mocný plugin, který vám pomůže s nastavení základních informací, které vaše stránky potřebují k tomu, aby se staly SEO friendly. Určitě u káždého příspěvku nebo stránky uvítáte editor metapopisků nebo nastavení pro sdílení na sociálních sítích. 

+ poměrně jednoduché nastavení základních informací při prvním spuštění
– chybí pokročilejší funkce, které ale smrtelník stejně často nevyužije

3. Rich Snippets

Jednou z funkcí, kterou byste ale pro vyhledávače měli chtít, je právě úprava tzv. rich snippets nebo-li strukturovaných úryvků. To je zjednodušeně řečeno grafický doprovd, který vidíte ve vyhledání na Googlu. Ten si můžete nadefinovat, ale je jen Googlu, jestli ho zobrazí. 

All In One Schema Rich Snippets je plugin, který vám zpřístupní mnoho rich snippets. „Daní“ za to bude malý box s těmito informacemi, který se bude objevovat na konci vašich příspěvků. 

+ intuitivní nastavení
– v poslední době negativní hodnocení
– grafické zpracování

4. Cookie notice

To, že do marketingových pluginů musím zařadit i cookie lištu, mě moc netěší, ale nedá se nic dělat. Jedna z těch lepších je Cookie Notice for GDPR od dFactory. Potěší třeba synchronizace se stránkou ochrany osobních údajů, která je nedílnou součástí WordPressu od verze 5.0. 

+ mnoho přizpůsobení 
+ synchronizace se stránkou ochrany osobních údajů ve WordPressu
+ možnost odmítnout všechny cookies

5. Tlačítka na sdílení na sociálních sítích

Pokud to nemá vaše šablona již v základu, tak budete nejspíš potřebovat plugin, který vám umožní sdílení článku na sociálních sítích. Pluginů je mraky a pokud budete chtít pokročilejší funkce, tak budete nejspíš muset něco zaplatit. 

+ zdarma
– málo pokročilých funkcí

6. Formuláře

Tady platí něco podobného, jako u tlačítek z předchozího bodu. Čím více funkcí nebo uživatelské přívětivosti ve formě drag&drop editoru si budete přát, tím více budete platit. Proto zůstává základní volbou mnohých uživatelů a dokonce i šablon plugin Contact Form 7. Jak si na něj jednou zvyknete, tak na něj budete nadávat jen trochu. 

+ široké spektrum nasazení
+ poměrně dost integrací
+ díky jeho rozšíření existuje mnoho výukových videí, které vás provedou tvorbou a nastavením formuláře
– první zvládnutí
– nedostatek pokročilých funkcí

7. Sběr e-mailových adres

Tady si nejspíš nevystačíte bez nějaké externí služby jako je například Ecomail, Smartemailing nebo MailChimp. Poslední jmenovaný je celosvětově rozšířený a jeho integrace do WordPressu je bezproblémová. 

+ jednoduché propojení s vaší databází e-mailů
+ integrace do dalších pluginů jako je např. Contact Form 7
– neexistuje to oficiální plugin od MailChimp
– MailChimp je v základu zdarma jen pro 2000 adres s dalšími omezeními

8. Buffer

Ještě na chvíli zůstanu u externích služeb. Buffer využívám pro příspěvky, které si mohu dovolit naplánovat (nejsou k aktuálnímu tématu). Buffer vám umožní zdarma takto naplánovat až 10 příspěvků pro až 4 sociální sítě. Neberte to jako podvádění, spíše rovnoměrnou distribuci obsahu. 

+ oficiální plugin
+ super jednoduché propojení
– několik funkcí je placených

9. Správa marketingových kódů

Pokud si internetovou reklamu nespravujete sami, ale někdo vám s ním pomáhá, tak bude určitě rád za Google Tag Manažer – respektive za plugin, kterým tento mocný nástroj do své stránky zaintegrujete. Jistě, je to jen pár řádků kódu a z pohledu pokročilého uživatele to je jen další zbytečný plugin. Ale…

10. Reklamní formáty na webu

Teď se nebavím od plugine pro Ad Sense nebo podobné, které vám umožní vydělávat na reklamách z inzertních sítích. Může se stát, že bude své návštěvníky chtít upoutat popupem nebo nějakým bannerem. O tom, jestli je to dobře nebo ne, nebudeme teď diskutovat. Může to pomoci, může to uškodit. Vhodný plugin pro to může být Icegram.

+ mnoho nastavení
– chybí některé pokročilé funkce trackování

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *